Veel service bij MacRepair in Amsterdam – MacBookPro screen stays black

Michiel_Nagtegaal_Design_Weblog_MacRepair_Amsterdam

Donderdagavond 22.15u.

Janette en ik werken allebei nog even aan wat laatste zaken als de PC van Janette vast loopt. “Je zou als volgende computer echt een Apple moeten kopen. Ik heb er echt nog noooit problemen mee gehad!” adviseer ik haar vervolgens enthousiast.

Vrijdagochtend 08.30u. - ‘We got a black hawk down’
De volgende ochtend wordt direct mijn ongelijk bewezen. Zelfs mijn peperdure Apple MacBookPro blijkt zonder aanwijsbare reden stuk te kunnen gaan. Want wat ik ook doe, het scherm van mijn Apple MacBookPro weigert dienst en blijft zwart. Gelukkig heeft Janette ‘haar’ PC niet nodig en kan ik prettig googlen naar mogelijke oorzaken. Blijkens de vele websites in het zoekresultaat van Google is het een bekend probleem maar is de oplossing niet altijd eenvoudig.

Oplossing?
Omdat ik zonder een LCD-scherm erg weinig met het mooie aluminium appelboekie kan doen, is mijn eerstvolgende Google zoekopdracht voor een Apple reparatiebedrijf. MacRepair in Amsterdam heeft geen supergelikte site maar geven wel aan service belangrijk te vinden. Sommige problemen zijn soms al binnen 4 uur te verhelpen, de meeste binnen 48 uur. Het formuliertje om een reparatie aan te vragen, is dan ook snel ingevuld.

Na een nette e-mail ontvangstbevestiging van mijn aanvraag, word ik na ongeveer anderhalf uur teruggebeld. Het probleem wordt uitgebreid doorgesproken en er worden een aantal oplossingen aangedragen. Er wordt afgesproken dat ik dezelfde dag nog mijn laptop kom langsbrengen. Na het telefoontje pak ik razendsnel mijn laptop in en vlieg laag over de A4, richting Amsterdam West. Mijn planning zit overvol en ik zit dus niet te wachten op vertraging.

Vrijdagmiddag 14.00u. - Bij MacRepair
De Lindengracht, waar MacRepair haar hoofdkwartier blijkt te hebben, is alleen te bereiken over pitoreske grachtjes en door smalle straatjes. Parkeerruimte is er echter voldoende. Het kleine pand zit op een hoek maar wordt gelukkig duidelijk aangegeven. Bij binnenkomst zie ik een man of zeven in de ruimte werkend aan bureau’s van glasplaat op een frame van steigerbuizen, met een enorme hoeveelheid Apple apparatuur om zich heen verzameld. Een bureau, met daarop uiteraard een Apple, scheidt de monteurs van de klanten en doet tevens dienst als ontvangstbalie. Blijkbaar is de wachttijd of het aantal wachtenden altijd minimaal want de ruimte voor de balie meet hooguit 3 x 3 meter.

Toch nemen ze uitgebreid de tijd voor het zogenoemde balieonderzoek waarbij ze, net als echte doktoren, goed luisteren naar jouw klachten. Mijn LCD-scherm blijkt op voorraad en mocht deze uiteindelijk vervangen moeten worden, dan zou ik de komende dinsdag (dus na ong. 15 kantooruren!) mijn laptop weer terug hebben. De prijs en alle probleemoplossende handelingen worden mondeling vooraf netjes doorgesproken en ook vermeld op een reparatieoverzicht. Maandagochtend wordt direct aan mijn laptop begonnen. Vol vertrouwen in een goede afloop stap ik daarna weer in de auto.

Vrijdagavond 18.15u – Het blijkt toch iets anders.
Ik bedenk me toch nog wat vragen voor MacRepair. Te laat om ze nog te bellen maar aangezien ze hebben aangegeven aanstaande maandag al te gaan beginnen, besluit ik mijn vragen via het contactformulier te mailen. Verbaasd krijg ik een half uur later via e-mail op m’n iPhone een uitgebreide reactie van MacRepair binnen! Waar half Nederland al borrelhapjes knagend en bier en wijn drinkend de werkweek afsluit, werken zij door. Bikkels.

En… wat voor een reactie. Ze blijken diezelfde middag de laptop al te hebben onderzocht. Met het LCD-scherm blijkt vooralsnog niks mis, met de videochip wel. Echter is de prijs van de reparatie geen € 599,- maar slechts € 150,-. Enige nadeel; ze kunnen de laptop pas aanstaande vrijdag teruggeven.

Vrijdagavond 20.30u – Gamen bij RJ
Zo af en toe cross ik op een vrijdagavond naar Zoetermeer. Goede vriend RJ heeft daar een goede baan als systeembeheerder en een prima appartement gevonden. De perfecte setting voor een avondje gamen. Beamer aan het plafond, Playstation 3, koude biertjes en pittige chips. Computer hard- en software zijn meer hobby dan werk voor ‘m en hij is een fanatiek gamer.

Natuurlijk vertel ik ‘m van mijn laptop. Voordat ik het woord videochip al heb genoemd, zit hij al te knikken dat ie weet waar ik het over heb. RJ leest veel op internet. Hij geeft dan ook meteen aan dat Apple problemen heeft gehad met een serie grafische chips. Deze blijken slecht gesoldeerd en daardoor snel oververhit te raken, waardoor ze snel loslaten. Zelfs toen Apple aangaf de problemen te hebben verholpen, bleken communities op internet daar toch ‘iets’ anders over te denken. Toch is het prettig om uit betrouwbare bron een ‘second opinion’ te krijgen.

Conclusie
Ik ben erg blij met serviceniveau van MacRepair. Nu hebben ze tot op het moment van schrijven van deze post nog geen problemen opgelost maar toch geven mij nu al het volledige vertrouwen dat dat zeker goed gaat komen. Ik zal niet nalaten ze aan te bevelen bij mensen met Apple laptop problemen.

5 reacties | Reageer

5 reacties

  1. Op 15 maart, 2009 om 0:40 u., schreef Toni:

    Damn, dat is goed klote! Heb je veel centjes neergeteld voor zo´n slim, zilver, glimmend pro-boekje, en dan doet ie ‘t ineens niet meer. Dan heb je volgens mij het gevoel helemaal machteloos te zijn.

    Ik heb nu zelf een mac-shoppie in het winkelcentrum zitten en moet heel eerlijk zijn om te zeggen dat wat jij nu ervaart bij die mac-repair, ik ook al ervaren heb bij de macshop. De service is uitmuntend. Ik was daar terwijl het superdruk was, en toch namen zij ook alle tijd, zonder te kijken naar de overige klanten, of een blik op hun horloge te werpen. Ik als verkoper kan daar heel veel uit op maken.

    Ik hoop dat je je boekje lekker snel terug heb, en dat de kosten meevallen. Aan de andere kant ben je een Reiki-Master en dan weet je wat vertrouwen hebben betekent, toch?

  2. Op 15 maart, 2009 om 0:40 u., schreef Michiel:

    Hi Toni,

    Ik weet zeker dat het niet onder handbereik hebben van de laptop de komende week zijn effect zal hebben in de toekomst, :)

    ‘Slow-selling’, als uitbreiding op de mini-trend ‘slow-food’ en onthaasting, zal ongetwijfeld ook zijn effect niet missen in de toekomst! Iedereen koopt graag bij een expert, iemand die weet waar hij het over heeft. Als daar ook nog een gezonde dosis eerlijkheid bij komt, heb je de klant voor de helft al binnen.
    En dat doet MacRepair in ieder geval goed.

  3. Op 16 maart, 2009 om 0:40 u., schreef Michiel Nagtegaal:

    Hoewel ik niet van plan was, de volledige e-mailwisseling met MacRepair hier te gaan posten, toch nog even een laatste update:

    Vanochtend via de e-mail:

    “Beste hr. Nagtegaal,

    Bedankt voor uw aardige recentie!
    We zullen er alles aan doen om uw machine netjes gerepareerd weer af te leveren. Omdat er een grote vraag is naar dit onderdeel bij Apple, kan het zijn dat de levering langer duurt dan normaal. Mocht u toch een leenmachine willen met daar uw eigen harde schijf in, laat u dat nog even weten.”

    Die leenmachine zou me E 37,- per week kosten. Ik heb het overwogen maar momenteel is de Windows Vista (!) laptop van Janette aangesloten op de 23″ Samsung monitor en ik ben erg happy. No need for a subsitute, :)

  4. Op 18 maart, 2009 om 0:40 u., schreef Toni Massaar:

    Moet toch wel heel eerlijk zijn dat het supernetjes is dat het is aangeboden, en het biedt voor iemand die niet zo’n shiny vista-machine heeft wel een perspectief. Nu maar hopen dat het apparaat weer so snel mogelijk terug is, toch?

  5. Op 20 maart, 2009 om 0:40 u., schreef Michiel:

    Gisterochtend kreeg ik een mailtje van MacRepair:

    “Vanmorgen hebben wij uw onderdeel binnen gekregen. Helaas heeft Apple ons een defect onderdeel geleverd (defect RAM slot). We bestellen vandaag direct een nieuw onderdeel. Dat betekent alleen dat we vrijdag aanstaande niet gaan halen.

    Ik verwacht het onderdeel dinsdag of woensdag binnen, de machine is de dag erna klaar.

    Omdat wij de deadline niet kunnen halen, mag ik u de leenmachine nu gratis aanbieden. Ik hoor graag van u.”

    Ik heb maar beleefd geweigerd. Momenteel werk ik even op de laptop van Janette (Windows Vista!) en ‘dat gaat’ ook.

Plaats een reactie

Met een * gemarkeerde invoervelden zijn nodig voor een goede verwerking

http://

MichielNagtegaal.nl is

…het persoonlijk weblog van freelance senior webdesigner, illustrator, grafisch vormgever en art director Michiel Nagtegaal over design, illustratie, spiritualiteit en andere dingen.

Michiel is beschikbaar voor design opdrachten

Bel : +31(0)6 43 49 1443 of
STUUR EEN E-MAIL >

Doorzoek het weblog

RSS feed van het weblog

Alle weblogartikelen meteen op uw eigen weblog of mobiel?

Follow me on twitter